Η κατασκευάστρια εταιρεία του δημοφιλούς βιντεοπαιχνιδιού Fortnite θα καταβάλει 520 εκατομμύρια δολάρια σε πρόστιμα και επιστροφές χρημάτων για να διευθετήσει καταγγελίες σχετικά με την προστασία της ιδιωτικής ζωής των παιδιών και τις μεθόδους πληρωμής που εξαπατούσαν τους παίκτες σε ακούσιες αγορές, δήλωσαν τη Δευτέρα οι ομοσπονδιακές ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ.

Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου κατέληξε στους διακανονισμούς για την επίλυση δύο υποθέσεων κατά της Epic Games Inc. η οποία αξιοποίησε την επιτυχία του Fortnite τα τελευταία πέντε χρόνια για να γίνει μια δύναμη των βιντεοπαιχνιδιών.

Τα 520 εκατ. δολάρια που καλύπτει ο διακανονισμός αποτελούνται από 245 εκατ. δολάρια σε επιστροφές χρημάτων από πελάτες και πρόστιμο 275 εκατ. δολαρίων για τη συλλογή προσωπικών δεδομένων παικτών του Fortnite ηλικίας κάτω των 13 ετών χωρίς να ενημερωθούν οι γονείς τους ή να λάβουν τη συγκατάθεσή τους. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ποινή που έχει επιβληθεί ποτέ για παραβίαση κανόνα της FTC.

“Η Epic χρησιμοποίησε προεπιλεγμένες ρυθμίσεις παραβίασης της ιδιωτικής ζωής και παραπλανητικές διεπαφές που εξαπάτησαν τους χρήστες του Fortnite, συμπεριλαμβανομένων των εφήβων και των παιδιών”, ανέφερε σε δήλωσή της η πρόεδρος της FTC Lina Khan.

Αλλαγές στο Fortnite
Ακόμη και πριν ανακοινωθεί ο διακανονισμός, η Epic ανέφερε σε δήλωσή της ότι είχε ήδη δρομολογήσει μια σειρά αλλαγών “για να διασφαλίσει ότι το οικοσύστημά μας ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των παικτών μας και των ρυθμιστικών αρχών, οι οποίες ελπίζουμε ότι θα αποτελέσουν χρήσιμο οδηγό για άλλους στον κλάδο μας”.

Η εταιρεία από το Cary της Βόρειας Καρολίνας υποστήριξε επίσης ότι δεν εφαρμόζει πλέον τις πρακτικές που επισημάνθηκαν από την FTC.

Ποιος θα λάβει επιστροφή χρημάτων από το Fortnite;
Τα 245 εκατομμύρια δολάρια σε επιστροφές χρημάτων πελατών θα πάνε σε παίκτες που έπεσαν θύματα των λεγόμενων “σκοτεινών μοτίβων” και πρακτικών χρέωσης. Τα σκοτεινά μοτίβα είναι παραπλανητικές διαδικτυακές τεχνικές που χρησιμοποιούνται για να ωθήσουν τους χρήστες να κάνουν πράγματα που δεν είχαν πρόθεση να κάνουν.

Σε αυτή την περίπτωση, “η αντιφατική, ασυνεπής και συγκεχυμένη διαμόρφωση των κουμπιών του Fortnite οδήγησε τους παίκτες σε ανεπιθύμητες χρεώσεις με βάση το πάτημα ενός μόνο κουμπιού”, δήλωσε η FTC.

Οι παίκτες θα μπορούσαν, για παράδειγμα, να χρεωθούν ενώ προσπαθούσαν να ξυπνήσουν το παιχνίδι από τη λειτουργία αναστολής λειτουργίας, ενώ το παιχνίδι βρισκόταν σε οθόνη φόρτωσης ή πατώντας ένα κοντινό κουμπί όταν απλώς προσπαθούσαν να κάνουν προεπισκόπηση ενός αντικειμένου, ανέφερε η εταιρεία.

“Αυτές οι τακτικές οδήγησαν σε εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια σε μη εξουσιοδοτημένες χρεώσεις για τους καταναλωτές”, δήλωσε η FTC.

Η Epic δήλωσε ότι συμφώνησε στον διακανονισμό της FTC επειδή θέλει “να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της προστασίας των καταναλωτών και να παρέχει την καλύτερη δυνατή εμπειρία για τους παίκτες μας”.

“Κανένας προγραμματιστής δεν δημιουργεί ένα παιχνίδι με την πρόθεση να καταλήξει εδώ”, δήλωσε η Epic.

Θα επιστρέψει το Fortnite στο iPhone;
Κατά τη διάρκεια των τελευταίων δύο ετών, η Epic έχει επίσης εμπλακεί σε μια υψηλού προφίλ νομική μάχη με την Apple σε μια προσπάθεια να καταργήσει τα εμπόδια που προστατεύουν το κατάστημα εφαρμογών iPhone, το οποίο έχει αναδειχθεί σε έναν από τους μεγαλύτερους κόμβους ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο κατά τη διάρκεια των τελευταίων 14 ετών. Αφού η Epic εισήγαγε ένα διαφορετικό σύστημα πληρωμών στο πλαίσιο της εφαρμογής Fortnite τον Αύγουστο του 2020, η Apple εκδίωξε το βίντεο από το κατάστημα εφαρμογών, προκαλώντας μια αγωγή που έφτασε σε δίκη πέρυσι.

Ένας ομοσπονδιακός δικαστής αποφάνθηκε σε μεγάλο βαθμό υπέρ της Apple, εν μέρει επειδή ασπάστηκε τον ισχυρισμό της κατασκευάστριας εταιρείας iPhone ότι ο αποκλειστικός της έλεγχος του καταστήματος εφαρμογών βοήθησε στην προστασία της ασφάλειας και της ιδιωτικής ζωής των καταναλωτών. Η απόφαση βρίσκεται επί του παρόντος υπό έφεση, με την απόφαση να αναμένεται κάποια στιγμή το επόμενο έτος.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *